Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’ondarà Verdú i el Corb - PR-C25 - GR3

Recorregut mitjà amb més baixada que pujada i que permet diverses combinacions
permet fer-la tota sencera o bé dividir-la en dues rutes més curtes.

Km 0 Guimerà. Sortim de la ctra. L-241 prop de la Cooperativa i pugem pel carrer de la Bovera tot seguint també el sender local de la Bovera i el Riu Corb.
0,300 Bifurcació al costat d’un cobert. Pal indicador. Deixem la pista que va a la dreta i porta al castell. Seguim recte tot pujant.
0,825 Bifurcació al costat d’una granja. Seguim recte vorejant-la. Tot pujant tenim una bona vista de la vall del Corb en el seu tram mitjà.
1,580 Bifurcació a tocar d’una pineda. Anem a la dreta tot planejant.
1,710 Cruïlla amb la pista de Montornès. Aquí deixem el sender local que va a l’esquerra i seguim recte. Aviat entrem en una pineda i vorejarem el turó de la Bovera pel Nord.
2,680 Bifurcació. Seguim recte.
2,910 Cruïlla. Deixem la primera pista a la dreta i continuem per la següent, també a la dreta. Pal indicador.
3,060 Bifurcació. Anem a la dreta. Recorregut mitjà amb més baixada que pujada i que permet diverses combinacions amb el tram del GR®-3 que comunica la conca de l’Ondara i la del Corb, amb forts lligams històrics i culturals, així com la visita a la vila de Verdú. El recorregut d’anada es fa pel GR®-3 (tram de Tàrrega - Verdú - Guimerà) i el de retorn es fa pel PR®-C25 (Guimerà - Verdú - el Talladell - Tàrrega). És una ruta en forma de 8 que permet fer-la tota sencera o bé dividir-la en dues rutes més curtes.
4,460 Bifurcació en una baixada. Seguim recte.
5,300 Cruïlla prop d’una pedrera. Anem a la dreta.
6,060 Cruïlla. Deixem una pista a la dreta i una a l’esquerra i continuem recte amb baixada. Pal indicador.
7,200 Entrem a Verdú per la vora d’uns grans coberts. Arribats al carrer Firal Pere III el seguim a la dreta i al final a l’esquerra pel carrer Maldonell, tot seguit baixem a trobar la ctra. LV-2101 que va a Montornès de Segarra. Pal indicador. Encreuament amb el GR-3.
7,760 Arribats a la ctra. cal baixar per una pista en direcció est per creuar el Cercavins.
7,950 Bifurcació. Anem a l’esquerra tot baixant, travessem el Cercavins entre fileres de vinya i la pista puja sempre cap a la dreta tot deixant alguns ramals que porten als camps de cultiu.
9,460 Pla de la Ruda. Deixem consecutivament dos camins a l’esquerra i seguim la pista principal passant vora una cabana de tros.
10,600 Capelleta dedicada a la Mare de Déu del Camí amb taules de pedra al seu voltant. És un bon lloc per contemplar aquesta part de la comarca i la veïna Segarra.
11,150 Cruïlla dels quatre camins. Deixem la pista de Granyena que en l’últim tram ha fet la divisòria entre l’Urgell i la Segarra, i anem a l’esquerra. Pal indicador.
11,560 Bifurcació en una esplanada. Anem a la dreta tot deixant el camí de Tàrrega. Pal indicador.
12,320 Doble bifurcació. Seguim recte deixant al mig d’un camp els pins de la Maresca.
13,120 Bifurcació prop d’un cobert. Anem a la dreta. Es passa per un sector de murs de pedra molt ben conservats. L’Ondarà, Verdú i el Corb
14,160 Bifurcació. Anem a la dreta amb forta baixada.
14,550 Bifurcació. Seguim recte.
15,060 Camí asfaltat. Bifurcació. Anem a l’esquerra. Pont sobre el riu d’Ondara al costat d’un petit edifici d’estil modernista anomenat la Closa; a dins hi ha un pou, sent l’última resta d’uns jardins que antigament omplien el marge dret del riu al seu pas pel Talladell.
15,360 El Talladell. Anem a l’esquerra tot seguint la ctra. que ens durà a Tàrrega.
16,100 Ermita del Pedregal amb seients i una font.
17,250 Entrem a Tàrrega per l’avinguda de la Generalitat, carrer de Comabruna i pl. del
Carme (el Pati).

Dades d’interes :

GUIMERÀ: poble medieval declarat conjunt historicoartístic.
ESGLÉSIA DE STA. MARIA, s. XI. Construïda sobre una gran roca.
RETAULE D’ALABASTRE DE JOSEP M. JUJOL.D’estil gaudinià.
CASTELL, torre cilíndrica des de la qual es divisa tota la vall, s. X-XI.
CAL MANSETA, antic hospital. Façana renaixentista.
CAPELLA DE ST. ESTEVE, s. XIV. Amb reproduccions
de dues taules gòtiques del pintor Ramon de Mur.
PLAÇA MAJOR, MURALLA I PORTALS D’ENTRADA.
CONJUNT DE PLACETES I RACONS D’ARQUITECTURA
MEDIEVAL.
CREU DE TERME. SANTUARI DE LA BOVERA, situat a 2 km de Guimerà, dalt d’un turó, des d’on es divisen àmplies panoràmiques. Al costat de l’ermita actual, es conserva part d’un claustre romànic (s.XII) de l’antic monestir femení cistercenc. Lloc condicionat com a lloc de trobada i d’estades, amb un espai amb llars de foc. Per a la clau cal trucar als tels. 659 038 523 o 649 686 568.
CONVENT DE VALLSANTA, al peu de la carretera entre Ciutadilla i Guimerà. Restes gòtiques d’un antic monestir cistercenc.